پوشاک بچگانه

طراحی،پارچه،الگو وسایزبندی

پوشاک بچگانه

طراحی،پارچه،الگو وسایزبندی

شناخت اندام

توانایی شناخت اندام

یک خیاط ماهر و آموزش دیده باید بتواند فرم های اندامی را تشخیص دهد . ممکن است اندازه گیری اندام یکسان باشد ; ولی فرم اندام ها یکسان نیست . بنابراین هر فردی به مشخصات اندامی خود , به الگوی مخصوصی نیاز دارد که در آن ویژگی های اندامی فرد مد نظر قرار می گیرد .

آشنایی با اندام های مختلف (نرمال , غیر نرمال )

انتخاب لباس برای اندام های نرمال بسیار راحت است  . زیرا تناسبات طولی و عرضی اندام مناسب است . اگر قسمت های بالاتنه , باسن و طول پاها متناسب باشد , محل اتصال بین پاها درست در یک دوم بلندی قد قرار می گیرد . در اندام های متعادل , فاصله کمر تا زیر بغل و فاصله کمر تا اتصال دو پا به یک اندازه است . اگر کمر بالاتر از خط اصلی آن باشد , بالاتنه کوتاه است . اگر کمر پایین تر از خط اصلی باشد بالاتنه بلند است .

شناسایی اصول استفاده از خطوط در برش ها جهت رفع عیب اندام

خطوط یکی از مهم ترین و اساسی ترین ابزار طراحی لباس برای به دست آوردن مدل های متنوع و ایده آل هستند . ویژگی ها و حالات خطوط و نیروی آنها , اندام ها را به گونه ای دیگر نمایان می سازند .

خطوط عمودی : این خطوط برای لباس های رسمی کاربرد بیشتری دارد . اندام را بلند و باریک نشان می دهد .

خطوط افقی : این خطوط در لباس های بچه گانه , راحت منزل , خواب بیشترین کاربرد را دارد . اندام را پهن و کوتاه نشان می دهد .

خطوط مایل : این خطوط خصوصیات هر دو خط عمودی و افقی را دارد . درجه شیب یک خط مایل باعث می شود به خط عمودی یا افقی نزدیک شود و ویژگی های آن خط را پیداکند .

خطوط شکسته : این خطوط تا اندازه ای خصوصیات خطوط مایل را دارد . این خط افراد را بلند تر و لاغر تر از خطوط منحنی نشان می دهد . معمولا برای برش های مابین کمر و باسن یا برش بالاتنه استفاده می شود .

خطوط منحنی : قسمتی از اندام که در فضای داخلی انحنا قرار می گیرد , بیشتر جلب توجه می کند . در لباس های مهمانی و شب بیشترین کاربرد را دارد . اندام را درشت تر و چاق تر نشان می دهد .  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد